Friday, November 15, 2013

Epidemya

Gusto kong magtabang saimo,

Sayod ko an tugmad nin saimong kalag

mantang kapot-kapot mo an latang baso

na kaaganan nin mga limos.

Tinatakla na man an ngilit kan bulsa sa laog kaini.

Mayong supayan nin huli sa tubong putol.

Alagad, dagos an pagbulos nin tagdo

paibaba sa kali, asin an ngiri-ngiri-an

hupyat, nagsisirbeng paiplian

kan layas mong bitis.

 

An pinohon asin hingit-kiton mong il-ig

nagsisirbeng kuwintas, nabobordahan nin alpog,

nakadukot sa mga linya nin kublit;

pirme nganing hinihingikil kan kuko mo an latak

mantang nakatukaw ka sa madiklomon na gilid.

 

Nagpipiriting-piting man ako

sa hilom na pagsambit

kun ano kaya an bulong mo?

Alagad, daeng epektibong herbo

o kaya espesyalistang albularyo

an puwedeng makapagpapaomay

sa rakrakon mo nang lugad;

ni an mga langaw sa langit

magliliod na sa mahamotong

samyo kaining rekuerdo mo.

 

Gayod, makaluluoy ka.

 

Lusokon na an saimong mga mata

asin may kurit na man an agihan

kan mga luha; an mga arong mo

maogmang nagdadagdag, nagpipiyesta, nagbibilang;

sinda boluntaryong nagboborda kan manipison

asin mapusawon mo nang lalawgon.

An inosenteng putitok nin saimong mata

garong mainit na dagom na nagtutusok sa puso;

sarong bisyo o tentasyon na masakit supilon

na tanganing magburak an palad ko, hilnga,

sa irarom nin sakuyang bulsa.

 

Lantop ko na man ngunyan an kalag mo

dawa harayo akong nagmamansay saimo.

An saliwsiw kan saimong hawak, hitsurang

patos kan unikong pasyon o estilo

sa luma o kaya sa moderno nang panahon.

Kaya ngani, sine ta kang hinihiling, piglalantaw,

Minamansayan sa hara-harayong kinamumugtakan ko,

mantang an kurikot mong hawak garong halas

na nakatiklop sa nanok mo nang pagkakaturog.

 

Tama!... Aram ko na! Mansay ko na ngunyan

an magirok-girok mong kitik; naka-adorno

o baya nakakurit sa kalamnan nin saimong tulang:

Sarong makaluya, nagsosolong epidemya

na kuminalat nin makuri asin nakapuripot

sa kalag nin saimong hawak:

 

Nakakadenang hugak!

No comments:

Post a Comment